ΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ, επιδιώκοντας να διαφοροποιηθούν και να προσελκύσουν καταναλωτές, προωθούν προιόντα  που αποπνέουν παράδοση.

Της Μαρίας Σιδέρη

Οι μικροί παραγωγοί τροφίμων και ποτών έχουν μέλλον.

Η τάση των καταναλωτών για προιόντα που αποπνέουν παράδοση από την μία και η ανάγκη των μεγάλων δικτύων  κερδίσουν το στοίχημα του ανταγωνισμού μέσα πό την διαφοροποίηση, στρώνουν τον δρόμο για την ανάπτυξη τους.

Κάποτε το <<ράφι>> φάνταζε άπιαστο όνειρο για τους μικρούς, οι οποίοι σήμερα όχι μόνο μπορούν να  εξασφαλίσουν την είσοδο τους με προνομιακούς όρους, αλλά τα ίδια τα σούπερ μάρκετ είναι αυτά που συνήθως τους χτυπούν την πόρτα.

Υπολογίζεται ότι περίπου 200 <<μικροί>>  δίνουν το παρών σε όλες τις αλυσίδες σουπερ μάρκετ και σε κατηγορίες όπως τυροκομικά, γαλακτοκομικά, αλλαντικά, ζυμαρικά, όσπρια και αρτοσκευάσματα, πραγματοποιώντας διόλου ευκαταφρόνητες πωλήσεις.

Συμβαίνει επίσης να βλέπουν τα προιόντα τους και σε αγορές του εξωτερικού, όταν αλυσίδες συνδέονται με ξένα δίκτυα ή διατηρούν παρουσία εκτός συνόρων.

Οι καταναλωτές, τα τελευταία χρόνια, <χορτασμένοι>> από τα πολυάριθμα προιόντα που μικρές αποκλίσεις παρουσιάζουν μεταξύ τους, αρχίζουν να αναζητούν κάτι το διαφορετικό και να έλκονται από προιόντα που <<μυρίζουν>> παράδοση.

Η τιμή εδώ δεν παίζει ρόλο. Τούτη την φάση των καταναλωτών δεν αφήνουν ανεκμετάλλευτη τα σουπερ μάρκετ, αντιθέτως κάνουν ότι μπορούν για  να  την ενισχύσουν. Ο ανταγωνισμός είναι οξύτατος στο λιανεμπόριο τροφίμων και στη μάχη διατήρησης ή αύξησης των μεριδίων οι αλυ΄σιδες αντιλαμβάνονται ότι από τα καλύτερα  όπλα στα χέρια τους είναι η διαφοροποίηση:  Το κάτι παραπάνω ή το κάτι ιδιαίτερο που θα  προσφέρουν στον καταναλωτή σε σχέση με τον ανταγωνιστή τους.

Προτιμήστε τα ντόπια

<<Οι μικροί παραγωγοί έχουν μέλλον.

Όμως, δεν ξέρουν να προσεγγίσουν τα σουπερ μάρκετ και συνήθως εμείς ψάχνουμε για να τους βρούμε, αφού υπάρχει και ένας ολόκληρος μύθος γύρω από τις αλυσίδες, και εμείς ίσως καμιά φορά δεν είμαστε αρκετά έξυπνοι για να αντιληφθούμε την ευκαιρία>>, τονίζει ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδηςιευθύνων σύμβουλος της My Market, η οποία έχει σε εξέλιξη πρόγραμμα ενίσχυσης μικρών παραγωγών. Όταν ένας μικρός παραγωγός παρουσιάζει ένα καλό προιόν, συνεχίζει, δεν έχει κανένα πρόβλημα να μπει στα ράφια με τις καλύτερες προυποθέσεις. <<Εξάλλου, η συνεργασία δεν σταματά με την είσοδο στο ράφι, αφού ως έναν βαθμό τους εκπαιδεύουμε, από το πώς θα μπορούσαν να έχουν μια πιο ελκυστική συσκευασία, μέχρι τι απαιτείται να γράφουν στις ετικέτες>>. Οι καταναλωτές, τα τελευταία χρόνια <<χορτασμένοι>> από τα πολυάριθμα  προιόντα που  μικρές αποκλίσεις παρουσιάζουν μεταξύ τους, αρχίζουν να αναζητούν κάτι το διαφορετικό και να έλκονται από προιόντα  που <<μυρίζουν>> παράδοση.