Για να γίνει ισχυρή η σχέση Πολίτη- Κράτους πρέπει και τα δύο μέλη να το θέλουν  και να μπορούν να υποστηρίξουν την σχέση τους.

Χρειάζεται απλή βούληση όλων για να καθιερωθεί στην σχέση Πολιτών- Κράτους, η μεγαλύτερη καινοτομία, που είναι η πίστη και η εμπιστοσύνη στο  ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ όπως παρακάτω και ενδεικτικά προτείνουμε:

  • Στο αίτημα του κάθε πολίτη πρέπει η αρμόδια υπηρεσία να απαντά σε προκαθορισμένο χρόνο, εγγράφως και πλήρως αιτιολογημένα, με νομοθετική αναφορά είτε είναι θετική είτε είναι αρνητική απάντηση. Εάν δεν απαντηθεί εντός του προκαθορισμένου χρόνου, ο πολίτης δικαιούται να ενεργεί ως να έλαβε θετική απάντηση. Τυχόν ένσταση του πολίτη εκδικάζεται σε προκαθορισμένο χρόνο σε αρμόδιο διοικητικό δικαστήριο.
  • Οι κρατικές υπηρεσίες πρέπει να έχουν προκαθορισμένο χρόνο για την έκδοση κάθε εγγράφου ή κάθε παροχή υπηρεσίας, ο οποίος αν παρέλθει με υπαιτιότητα της υπηρεσίας, το αίτημα του πολίτη κατοχυρώνεται υπέρ του πολίτη.
  • Σε κάθε υπηρεσιακό κατάστημα θα υπάρχει κυτίο παρατηρήσεων των πολιτών και παράλληλα θα λειτουργεί ειδική ιστοσελίδα για τον ίδιο σκοπό.

Η αξιολόγηση των παραπόνων των πολιτών, είτε από το κυτίο παραπόνων, είτε από την σχετική ιστοσελίδα, θα γίνεται από αρμόδια επιτροπή της κάθε Περιφέρειας, στην οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωποι εκλεγμένοι της μειοψηφίας και της πλειοψηφίας της περιφερειακής Βουλής, εκπρόσωπος ανώτερος, λειτουργοί των κρατικών υπηρεσιών της Περιφέρειας, εκπρόσωποι ειδικά εκλεγμένοι των επαγγελματικών επιμελητηρίων και της ομοσπονδίας εργαζομένων και δύο ( 2 ) κληρωτοί πολίτες από όσους έχουν ζητήσει συμμετοχή στην επιτροπή αυτή.

  • Τα πρωτόκολλα του κάθε υπηρεσιακού τμήματος οποιασδήποτε κρατικής υπηρεσίας που αφορούν υποθέσεις πολιτών είναι δημόσια γνωστά σε ανάλογη ιστοσελίδα όπου παρακολουθείται και η εξέλιξη του κάθε θέματος.
  • Ο αρμόδιος λειτουργός επιβάλλεται να ενημερώνει εγγράφως τον κάθε πολίτη σε κάθε αίτημά του, τι προϋποθέσεις απαιτούνται και με ποια έγγραφα πιστοποιούνται αυτές. Δεν δικαιούται ο λειτουργός να ζητήσει πρόσθετα έγγραφα, εκτός και αν έχουν διαφοροποιηθεί οι συνθήκες.
  • Κάθε διοικητική πράξη όλων των υπηρεσιών του Κράτους αναρτάται σε ειδική ευανάγνωστη και λειτουργικά απλή ιστοσελίδα του  κάθε τομέα. Όπως επίσης αναρτώνται όλοι οι ισχύοντες Νόμοι και οι ερμηνείες αυτών. Πέραν της ιστοσελίδας εκδίδεται εφημερίδα του Κράτους μηνιαία, όπου επιγραμματικά αναφέρονται οι Νόμοι που κάθε μήνα ψηφίζονται ως και όλες οι Διοικητικές πράξεις. Η εφημερίδα αυτή αναρτάται σε όλα τα Δημόσια καταστήματα και διατίθεται δωρεάν ( ως φωτοτυπία) από υπηρεσία εξυπηρέτησης κοινού.

 

ΜΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ  ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΥΣ

ΠΟΛΙΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗ :

Γνωρίζω ότι Κράτος είναι υπηρεσίες οι οποίες εργάζονται γιανα υπηρετούν τους πολίτες, ειδικά όπου έχουν ανάγκη.

Θέλω λοιπόν Κράτος, να μου απαντήσεις γιατί, πολλοί πολίτες είναι στενοχωρημένοι και άλλοι ευχαριστημένοι μαζί σου και γιατί  είσαι  φτωχό, με πολίτες, πλούσιους    και βολεμένους ή  εσύ  Κράτος  είσαι πλούσιο και πολλοί  πολίτες φτωχοί;

ΚΡΑΤΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Αγαπητέ Πολίτη. Εγώ το Κράτος δεν είμαι τίποτε. Είμαι   απλά   ένα   εργαλείο,   το   οποίο χρησιμοποιείτε πάλι εσείς οι πολίτες. Καλά ή κακά.
Θα  απαντήσω όμως στα ερωτήματά σου. Εγώ το Κράτος δεν θέλω να είμαι ούτε πλούσιο, ούτε φτωχό. Θέλω όμως να έχω χρήματα για να μπορώ να βοηθώ τους πολίτες.

Όλα αυτά  αγαπητέ πολίτη, ποιος θα τα δώσει;

Ποιος θα σου πει πόσα χρήματα θα δίνεις, δεν είναι δουλειά μου.

Εγώ είμαι ένα εργαλείο σου λέω και πάλι και αν θες απαίτησε να με χειρίζονται έμπειροι πολίτες.

Οι άνθρωποι που με καθιέρωσαν στον Κόσμο, στην Αρχαία Ελλάδα, έλεγαν ότι φοβόνταν ένα πράγμα. Την αυθαιρεσία.   Εάν εσύ την ανέχεσαι, τότε υποφέρω και εγώ.

ΠΟΛΙΤΗΣ   ΕΡΩΤΗΣΗ

Λοιπόν και εγώ ο πολίτης δεν είμαι μάντης να σου βρω τους καλλίτερους διαχειριστές. Εσύ θα πρέπει να δουλεύεις σαν ένα καλό εργαλείο και όταν σε χρησιμοποιούν άσχετοι ή έξυπνοι με πονηρούς σκοπούς να μην δουλεύεις όπως θέλουν. Δεν έχεις αντανακλαστικά; Δεν έχεις αυτοάμυνα και αυτοπροστασία; Τι είσαι;  ΄Ένα εργαλείο άψυχο, χωρίς σκοπό, χωρίς άμυνα;

ΚΡΑΤΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Δεν είμαι ακριβώς έτσι.

Το   κακό   γίνεται   πρώτα   και   μετά   προσπαθούν   κάποια   εξαρτήματά   μου   να   το αποκαταστήσουν.

Και προσπαθούν  συνήθως. Γι’ αυτό φθείρονται και αυτά.

Αφού είμαι λοιπόν το εργαλείο σας επισκευάστε με , φτιάξτε με όπως με χρειάζεσθε κάθε περίοδο.

Ξέρω ότι θέλετε,   ότι μπορείτε και δεν βλέπω να το κάνετε. Γιατί;  Σας ερωτώ.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΟΛΙΤΗ : Κράτος με φέρνεις τώρα στη θέση να απολογούμαι. Δεν το δέχομαι, αλλά, θα το κάνω.

Δεν είναι η κοινωνία μία. Είναι διαιρεμένη. Την έχουν διαιρέσει.

Υπάρχουν   πλούσιοι   και   φτωχοί,   αστοί   και   χωρικοί,   ορεινοί   και   ναυτικοί,   αφεντικά   και εργαζόμενοι και δεν φτάνει αυτό, αλλά είμαστε και χωρισμένοι σε πολιτικά κόμματα με διαφορετικές ιδέες, λες και στην πράξη δεν θέλουμε οι πολλοί το ίδιο πράγμα.

Αν εννοείς λοιπόν στην ερώτησή σου ότι είμαστε δειλοί ή απαθείς, σου λέω ΟΧΙ. Είμαστε διαιρεμένοι και γινόμαστε ανήμποροι.

Παραδεχόμαστε ότι στα βασικά, τα απλά και τα αυτονόητα δεν έχουμε ενωθεί, δεν υπάρχει φορέας για τα απλά και τα αυτονόητα. Αγωνιζόμαστε όμως και τα βελτιώνουμε, αλλά τόσο αργά που δεν προλαβαίνουμε ποτέ τα καινούργια προβλήματα που έρχονται.

Αγωνιζόμαστε όμως και τα βελτιώνουμε, αλλά τόσο αργά που δεν προλαβαίνουμε ποτέ τα καινούργια προβλήματα που έρχονται.

Και χρόνια τώρα περιμένουμε από εσένα τουλάχιστον να έχεις εξυπηρετήσει την καθημερινότητά μας. Δεν το καταλαβαίνεις; Μα τι εργαλείο είσαι τέλος πάντων;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΡΑΤΟΥΣ : Πολίτη μου, ναι δεν ξέρω και εγώ τι εργαλείο είμαι. Είμαι σαν και σας, εσείς με φτιάχνετε.

Μυαλό εγώ δεν έχω. Μα έχω ψυχή. Η ψυχή μου είστε όλοι εσείς οι πολίτες. Και τελικά είμαι η Πατρίδα σας. Εγώ το Κράτος, είμαι εσύ. Ο κάθε πολίτης. Φτιάξτε με, σε παρακαλώ. Είμαι άρρωστο. Βγάλτε τα ΤΣΙΠΟΥΡΙΑ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΜΟΥ.

 

ΚΟΙΝΕΣ ΠΑΡΑΔΟΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

 

Η όλη κρατική λειτουργία διέπεται από την αρχή της  ωφελιμότητας του κάθε πολίτη και όλης της κοινωνίας. Η ΩΦΕΛΙΜΟΤΗΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΤΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΙΤΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ. ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΜΕΓΕΘΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΗΣΙΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΗΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ.

Όσον αφορά την συμπεριφορά του Κράτους για την επιβίωση των πολιτών, συμπαραστέκεται το Κράτος ως εξής:

α) ΕΠΙΠΕΔΟ ΦΤΩΧΕΙΑΣ. Το κράτος υποχρεούται θεσμικά να καλύπτει ένα εισόδημα στους πολίτες που αδυνατούν μερικώς ή ολικώς να καλύψουν ανάγκες για διαμονή- διατροφή- ένδυση- υγεία- παιδεία και ενέργεια σε επίπεδο κοινό της κοινωνίας

β) ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΝΟΧΗΣ. Οι πολίτες έχουν εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις του επιπέδου φτώχειας και δεν αποκτούν εισόδημα που καλύπτει τις δαπάνες επικοινωνίας- κοινωνικές υποχρεώσεις  (σύμφωνα με τα ήθη και τα έθιμα) , θεάματα, συγκοινωνίες και διακοπές 15 ημερών. Για την επίτευξη των αγαθών αυτών, μεριμνά ο Εθελοντισμός, η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και η Κρατική Πρόνοια, όπως η Νομοθετική βουλή αποφασίζει.

γ) ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΥΠΡΕΠΕΙΑΣ. Το επίπεδο αυτό της διαβίωσης το κερδίζει ο κάθε πολίτης σύμφωνα με τις ικανότητές του για να πετύχει ένα εισόδημα που του επιτρέπει να καλύψει δαπάνες για την διασκέδασή του, την ευτυχία και δημιουργικότητά του και τις όποιες κοινωνικές δραστηριότητές του κλπ.

Διαβίωση σε επίπεδα υπέρμετρου πλούτου θα τύχει έρευνας της κάθε κοινωνίας.

  1. Όσον αφορά την υγεία των πολιτών:

Η δια βίου προληπτική ιατρική υψηλών διαγνωστικών εξετάσεων και η περίθαλψη χρόνιων παθήσεων υγείας παρέχεται θεσμικά δωρεάν από το Κράτος.

  1. Όσον αφορά την παιδεία των πολιτών:

Η βασική και υποχρεωτική εκπαίδευση 9ετούς διάρκειας, έχει βασικό σκοπό την ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ των νέων, για να εισάγονται στην κοινωνία πρωταρχικά ενάρετοι πολίτες, οι οποίοι στην συνέχεια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα μυηθούν στις επιστήμες με θετικότερη και αποτελεσματικότερη αντίληψη.